Ik leer anders: Beelddenkers

Zie je je kind met zijn of haar ogen naar boven kijken wanneer je een vraag stelt? Alsof het antwoord letterlijk wordt opgezocht? Lijkt je kind snel af te dwalen wanneer jullie in gesprek zijn? Mogelijk is je kind blijven hangen op een eerder genoemd woord en gaat zijn herinnering daar levendig naartoe... lastig als dat ook op school gebeurt, de instructie gaat allang weer verder...    Kinderen die beelddenker zijn, leer ik met behulp van het werkboek "Ik leer anders" deze kwaliteiten in te zetten, zodat "eruit komt wat erin zit."

Tijdens het kennismakingsgesprek, komen we er achter of deze methode bij je kind past en of je besluit de training bij mij te volgen.

De training is geschikt voor kinderen die problemen hebben met:
* Taal: spellen, lezen
* Rekenen: tafels, plus en min sommen
* Onthouden van informatie
* Concentratie: snel afgeleid
* Organisatie en/of klokkijken

Denk aan het woord STOEL. Wat zie je?
Zie je letters: S-T-O-E-L of een plaatje?
Zie je een plaatje, doe dan de test op:

Training basisschool ’Ik leer anders’ leert je om informatie te vertalen naar JOUW informatiesysteem: visueel. Dit kun je (in de toekomst) ook toepassen op vakken
als geschiedenis, aardrijkskunde, buitenlandse talen enz.
Inhoud training 
Doelstellingen vooraf bespreken.
Informatiesysteem testen en leerstrategie bepalen.
Basisinformatie leren via beelddenken:
-informatie op juiste wijze ordenen (beter onthouden)
-alfabet en woorden (dictee)
-cijferveld, tafels en automatiseren van sommen
-klokkijken